Angielski dla dzieci

11Dzieci o wiele szybciej niż dorośli przyswajają sobie nowe zwroty i słówka w języku angielskim. Bierze się to z faktu nieco innej pracy układu nerwowego, ale najważniejsze jest, że tego rodzaju zdolności można wykorzystać przy praktycznej nauce języka.
Co prawda dzieci szybciej zapamiętują nowe wyrażenia, ale też wymagają, aby wiedzę tę podawać w bardzo specyficzny, przystępny i interesujący sposób. Nie ma mowy więc o nudnym wkuwaniu słówek. Metody nauki języka angielskiego dla dzieci w sposób zasadniczy różnią się od tych, stosowanych w pracy ze starszymi dziećmi, młodzieżą lub dorosłymi. Dzieci najszybciej uczą się przez zabawę, więc nierzadko angielski dla dzieci przyjmuje formę gier towarzyskich albo zabaw. W domu zaś dzieci mogą uczyć się także przez gry komputerowe.
Szkoły prowadzące zajęcia dla dzieci często specjalizują się tylko w nauczaniu tej grupy i nie prowadzą żadnych innych kursów. Oczywiście w przypadku dzieci nieco trudniej jest też zweryfikować postępy w nauce, ponieważ tutaj nie ma jednolitego wzorca, a każde dziecko uczy się we własnym tempie. Nawet sprawdziany umiejętności mają formę ciekawych zabaw, co daje nauczycielowi wgląd w stan wiedzy i umiejętności, natomiast dzieci nie odczuwają w związku z takim sprawdzianem dodatkowego stresu, co zwiększa ich możliwości nauki.
Nauka angielskiego dla dzieci jest wprowadzana w niektórych przedszkolach. W przypadku dzieci nie chodzi bowiem o to, aby osiągnęły one konkretny poziom umiejętności językowych, ale raczej nabyły samej umiejętności uczenia się języka, a także przestały angielski postrzegać jako przykry obowiązek, a nauczyły się odbierać lekcje jako jedną z wielu przyjemności.
Rodzice oczywiście na całą sprawę patrzą bardziej pragmatycznie, chcą, aby dzieci „umiały”. Należy jednak zrozumieć, że dzieci nieco inaczej uczą się, inaczej odbierają język obcy, więc też sposoby mierzenia wiedzy stosowane u dorosłych, u dzieci zwykle się nie sprawdzają. Najważniejsze jednak jest, aby zrozumieć, że dla dzieci nauka angielskiego jest przede wszystkim przyjemnością, a nie obowiązkiem.